Obowiązki: I. Obsługa finansowo - księgowa Urzędu w zakresie:
- Prowadzenie ewidencji księgowej Gminy w księgach organu w zakresie:
- prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym
- uzgadnianie na koniec każdego miesiąca ewidencji organu i jednostki w zakresie dochodów i wydatków,
- prowadzenie ewidencji analitycznej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz papierów wartościowych,
- prowadzenie ewidencji analitycznej udzielonych pożyczek,
- uzgadnianie na koniec każdego miesiąca ewidencji analitycznej i syntetycznej,
- uzgadnianie na koniec każdego miesiąca sald wszystkich kont
- wprowadzanie przelewów do systemu bankowości elektronicznej i ich terminowa realizacja,
- Kontrola dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- Przygotowanie danych do sporządzenia jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych z ksiąg organu;
- Kontrola sprawozdań jednostkowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- Sporządzanie zbiorczych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych oraz budżetowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Prowadzenie ewidencji i rozliczeń z tytułu podatku VAT Urzędu jako jednostki;
- Wystawianie faktur oraz not księgowych;
- Ewidencja faktur zakupu do rejestru zakupu VAT;
- Sporządzanie jednostkowego JPK VAT z ewidencji Urzędu jako jednostki;
- Prowadzenie ewidencji i rozliczeń scentralizowanego podatku VAT z US oraz podległymi jednostkami;
- Ewidencja druków ścisłego zarachowania, w tym rozliczenie kwitariuszy k103 wydawanych placówkom oświatowym i pracownikom Urzędu;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej wartości niematerialnych i prawnych;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej umorzeń, amortyzacji środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
- Sporządzanie sprawozdań z w/w zakresu;
- Wycena i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych środków trwałych, pozostałych środków trwałych przeprowadzonych metodą spisu z natury;
- Przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji metodą potwierdzenia sald oraz weryfikacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
- Ponoszenie odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
- II. Wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy Godziszów zaliczonych do sektora finansów publicznych: Publiczna Szkoła Podstawowa w Godziszowie Pierwszym, Zespół Szkolno – Przedszkolny w Godziszowie Drugim, Publiczna Szkoła Podstawowa w Zdziłowicach, Publiczna Szkoła Podstawowa w Andrzejowie, Publiczna Szkoła Podstawowa w Wólce Ratajskiej w zakresie:
- Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej wartości niematerialnych i prawnych;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej umorzeń, amortyzacji środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
- Sporządzanie sprawozdań z w/w zakresu;;
- Wycena i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych środków trwałych, pozostałych środków trwałych przeprowadzonych metodą spisu z natury;
- Przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji metodą potwierdzenia sald oraz weryfikacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
- Ponoszenie odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
- III. Ogólne:
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz Zarządzeń Wójta, a także systematyczne, zgodne z instrukcją przekazywanie dokumentacji do archiwum;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta i bezpośredniego przełożonego;
- Ponoszenie odpowiedzialności za wykonywane czynności;
- Zastępowanie pracownika na stanowisku ds. księgowości budżetowej.