Agnieszka Skrzypek |
Stanowisko: INSPEKTOR DS. KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ, OBSŁUGI RADY GMINY I DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Telefon: tel. (015) 640 40 51 wew. 20
Email:
Obowiązki:
- I. Księgowość podatkowa:
- Prowadzenie rachunkowości podatkowej od osób fizycznych i prawnych z uwzględnieniem kont analitycznych dla każdego podatnika w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i podatku od środków transportowych oraz uzgodnienie sald tych kont;
- Windykacje należności z tytułu podatków i opłat, współdziałanie w tym zakresie z Urzędem Skarbowym;
- Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;
- Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości;
- Prowadzenie postępowania przygotowawczego do postępowania sądowego w sprawie zabezpieczenia należności podatkowych Gminy;
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków i opłat;
- Prowadzenie rejestru dokumentacji przypisów i odpisów należnych zobowiązań podatkowych oraz odsetek (kwartalnie) i uzgodnienie ich z wymiarem oraz stanowiskiem księgowości budżetowej;
- Prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania kwitariuszy przychodowych dla sołtysów i rozliczanie ich;
- Sporządzanie wynagrodzeń sołtysów zgodnie z uchwałą Rady Gminy;
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków i opłat oraz przekazywanie ich do księgowości budżetowej do 7 – go każdego miesiąca;
- Wydawanie zaświadczeń do KRUS o okresach podlegających do ubezpieczenia;
- II. Obsługa Rady Gminy:
- Obsługa organizacyjno-techniczna organów gminy, tj. Rady i wewnętrznych organów gminy, jakimi są Komisje Rady, w tym w szczególności:
a) Przygotowywanie we współpracy Przewodniczącym Rady, Komisjami i pracownikami Urzędu niezbędnych materiałów i opracowywanie projektu uchwał, na sesje Rady i posiedzenia Komisji oraz ich protokołowanie,
b) Prowadzenie rejestru uchwał Rady, interpelacji, zapytań i skarg rozpatrywanych radnych, opinii i wniosków Komisji oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem i przechowywanie tych dokumentów i przedkładanie ich organom nadzoru wraz z podpisem Wójta,
c) Przekazywanie właściwym pracownikom zadań wynikających z uchwał Rady, wniosków Komisji i nadzór nad ich realizacją.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami majątkowymi, składanymi przez radnych i inne osoby zobowiązane ustawą o samorządzie gminnym;
- Prowadzenie zbioru prawa miejscowego, dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu oraz publikacja uchwał w BIP;
- Prowadzenie spraw związanych z wyborami (samorządowymi, parlamentarnymi, prezydenckimi);
- III. Przeciwdziałanie alkoholizmowi:
- Prowadzenie spraw w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, w tym współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalach i placówkach handlowych oraz nadzór nad prawidłowością i terminowością wnoszenia opłat w tym zakresie (0,3 etatu);
- IV. Działalność gospodarcza:
- Przyjmowanie wniosków CEIDG-1 dotyczących wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zmian, wykreślenia zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej oraz przekazywanie w dniu wprowadzenia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, (zmiany, zawieszenia i wykreślenia) informacji i kserokopii dokumentów na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat;
- Prowadzenie spraw z zakresu ustawy prawo przedsiębiorców (0,3 etatu zadania zlecone).
- Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie.
- V. Ogólne:
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz Zarządzeń Wójta, a także systematyczne, zgodne z instrukcją przekazywanie dokumentacji do archiwum;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta i bezpośredniego przełożonego;
Zastępowanie pracownika na stanowisku ds. księgowości budżetowej.
|
|
1 |