1. w zakresie ochrony informacji niejawnych:
1) do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych powoływanego przez Wójta należy w szczególności:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
b) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne;
c) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
d) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających na pisemne polecenie Wójta;
e) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
f) opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych
w Urzędzie , w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
g) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
h) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w Urzędzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
i) w przypadku stwierdzenia naruszenia w Urzędzie przepisów o ochronie informacji niejawnych zawiadomienie o tym wójta i podjęcie niezwłocznie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków;
j) powiadamianie właściwej służby ochrony państwa w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub wyższą.
k) opracowanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o
klauzuli „poufne” w Urzędzie ;
l) opracowanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w Urzędzie oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony.
2) w zakresie spraw obronnych:
a) nadzór nad realizacją zadań obronnych z zakresu OC realizowanych przez Urząd Gminy , jednostki organizacyjne i OSP
3) w zakresie zarządzania kryzysowego
a) nadzór nad realizacją z zakresu zarządzania kryzysowego realizowanego przez Urząd Gminy jednostki organizacyjne i OSP,
4) w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
a) nadzór nad planowaniem i realizacją wszystkich przedsięwzięć realizowanych przez struktury OSP;
b) ocena zdolności bojowej jednostek OSP i ich funkcjonowania;
c) ocena zasadności zakupu sprzętu i samochodów na potrzeby OSP.
5) Planowanie i organizacja kontroli w Urzędzie Gminy , Jednostkach Organizacyjnych i OSP
z zakresu planowania i realizacji:
a) zadań obronnych;
b) zadań obrony cywilnej;
c) zarządzania kryzysowego;
d) ochrony przeciwpożarowej
e) tematyki bezpieczeństwa w szkołach
13)Wykonywanie innych czynności doraźnie zleconych przez bezpośredniego przełożonego, a wynikających z rodzaju umówionej pracy.
14) Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz Zarządzenia Wójta Gminy a także systematyczne, zgodne z instrukcją przekazywanie dokumentacji do archiwum .